Konstiga tider

2020 blev minst sagt ett konstigt år för oss alla. Hur mår ni mitt i allt? Vad hittar ni på i karantän?
Förutom att hela världen är sjuk, att folk dör, att rekordmånga förlorar sina jobb, att sjukvårdspersonal sliter ut sig mer än vanligt, att distansplugget går dåligt och att vi lever i ovisshet så mår jag, i ärlighetens namn, hur bra som helst. Kan inget annat än älska min karantänanpassade livsstil och alla nya memes. Har nördat ner mig totalt i Wilma-mordet och googlat för fullt, som om det vore ett heltidsjobb i sig. Har bland annat upptäckt att engelskspråkiga wikipedia har lite annan info om Johan Palm än den svenskspråkiga. 
 
jm
 
 
Har också nästan kärat ner mig i en ny sångare: 
Vad säger ni? Visst hade det varit magiskt om lilla Idol-Johan gjorde denna version?
Jag planerar att i nästa inlägg lägga ut låtar som jag hade velat att Johan gett sig på. Släng gärna iväg ett låttips i kommentarerna redan nu!
 



Kommentarer

För väldigt många år sedan så skrev jag i denna blogg att Johan borde sjunga 🎤 låten I Just Wanna Make Love to You. Rolling stones år 1964, men det är inte Rolling stones som gjort låten. Jag har läst att Rolling stones text skiljer sig något från originallåtens text. Vet ej om det är sant? Men Johan borde ändra i texten för att ge henne ännu mer frihet - nämligen ett lönejobb. Det skrev jag för länge sedan minns jag och att textändringen skulle vara att han skulle ensam betala hyran fast hon själv jobbar. I övrigt följer jag Oscar Stembridge som gör allt som Johan borde ha gjort år 2009. Men Oscar har ingen utstrålning som Johan hade. Nu är Oscar 12 år så det kanske kommer. Johan var 16 år.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback