Har du någon gång lyssnat på en låt och tänkt att den borde Johan Palm sjunga?

 
 
Det har jag, mer än en gång. Jag antar att dagens inlägg visar resultatet av dessa tankar. Vissa låtar skulle bara passa till Idol-tiden då hans röst inte var klar än, medan andra låtar mycket väl skulle kunna passa honom idag. Förutsätter givetvis att de görs om till den grad att det knappt går att känna igen orginalet, för Johan är Johan, och han är bäst när han får göra sin grej med sina egna tvistar.
 
'
 
För jag tror på att dessa visst kan rispas till:
 
 
Det vore fel av mig att inte önska mina favoritlåtar, right?:
 
 
Sist men inte minst vinnarlåten från Idol 2008, förstås:
 
Undrar verkligen hur den hade blivit. 
 



Kommentarer

Jaaa tack, allt från Dismissed och Muse om jag får be.
I min hjärna skulle för övrigt Riptide bli grym!

Kul. Johan har redan sjungit 🎤 Ebba Grön så det är redan självklart. Du kan ställa mer sådana här retrofrågor.

"Händerna 👐 Mot Himlen". Låt av Jocke Berg med sång av Petra Marklund (September). Eventuellt med omkastade könsroller. Helt utan grund fördes det en kampanj år 2008 att Johan skulle vara homosexuell. Det var helt utan grund. "Gaysen" skäms inte föt att komma ut. Johan kunde inte komma ut eftersom han var hetro.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback