Slutet. Början. Eller nånstans däremellan.

Vem vet? Inte du. Vem vet? Inte jag. Vi vet ingenting nu, vi vet inget idag.
 

Let's be honest – Vad håller jag på med egentligen? Det är dags att sluta. Inte ge upp, men släppa kontrollen.

Jag startade den här bloggen för nio år sedan för att alla andra Palm-bloggar (förutom Annkis) hade lagt ner. Vissa av dem raderades helt, medan andra bara gick under jorden. Kände mig både ensam och sviken i det läget. Att Johan "försvann" för ett tag fick väl gå an. Även kändisar behöver ju vila. Men att fansen skulle ge upp så lätt, det var en chock. Plötsligt var jag det enda (trodde jag) fanet kvar, med en nystartad blogg om en artist som inte skulle återvända till rampljuset förrän flera år senare. Men det var det värt. Trots medias tystnad har svenska folket varit duktiga på att minnas den där Palmen, ända in i det sista. Jag har märkt att jag inte alls  är ensam om att sakna, minnas, hoppas och längta. Det finns tydligen några envisa, trogna fans kvar. Och jag vill tacka er. Ni som mailat, kommenterat och sökt upp mig personligen, ni är underbara själar! ni som har lagt ner den minsta lilla tid på mig/bloggen bara för att sträcka ut en hand, ge tips och vänta i tystnaden ihop med mig: TACK FÖR ALLT NI GJORT! Jag är på riktigt imponerad över all omtanke och hjälpsamhet.
Särskilt stort tack till "Gubb-Robert" som lämnat intressanta och nytänkande kommentarer under typ varenda inlägg sedan starten!?! *applåder*

På tal om gubbar måste jag dessutom tillägga att det är oväntat många äldre vuxna som fått upp ögonen för Johan. De som har engagerat sig mest är faktiskt äldre. Det tycker jag är svincoolt!

Jag lovade mig själv (och er) att fortsätta uppdatera bloggen minst en gång i månaden i så många år som möjligt. Tanken var att nå 10-årsstrecket. Hade det gått? Njaäe, inte som det ser ut nu. Det får räcka med nio års månatlig blogguppdatering. Sen får vi se vad framtiden har att erbjuda.

Sååå... Vad betyder det här?

Jo, jag kommer finnas kvar här, alltid tillgänglig för frågor och mottaglig för tips.
Ja, jag är fortfarande ett Johan-fan (tro aldrig något annat).
Ja, självklart blir det fler blogginlägg om (när) något nytt dyker upp.

Ta hand om er så länge. Och glöm förfan inte bort att ni är underbara! ❤️

 



Kommentarer

Tack. Johan vill säkert vara artist och skådespelare 🎭. Men bara i professionella produktioner. Johan Palms 🌴 öde är unikt i svensk nöjeshistoria. Blogg.se raderar bloggar efter 15 år efter sista gången som någon loggade in på den bloggen. Du måste hålla kvar din blogg för man kan aldrig sia om framtiden.

Lördag 12 december år 2020 klockan 04:55. Sveriges Radio P3 och
radio📻programmet Vaken spelar nu Puppy Love med Donny Osmond år 1972. Så önska ur Johans CD-skiva från år 2009 när det är Musikhjälpen varje år i december månad. Lycka till i vuxenlivet.

Jag gjorde själv en sökning och hade tur. Sveriges Radio P3 onsdag 29 juni 2022. Räkneverket till vänster: 3:09:24. Räkneverket till höger (minus) -20:35. Jag föreslår att om du omstartar din blogg så bör syftet vara att lansera begreppet att vara en Johan Palm vilket betyder att personern borde ha gjort en mycket större karriär än vad som blev. Begreppet bör gälla även karriärer även utanför musiken. Kort sagt alla som varit idol ett tag. Skillnaden till ordet kändis är att en kändis är kändis under flera år.

Om du är bekant med någon som lärt sig programmera grafiska AI-bilder så mata in videos från IDOL år 2008 bild för bild Då har du bilden på huvudpersonen i egenpåhittade sagor. Dock så behöver du Johans gillande då figuren är han år 2008. Dessa sagor skulle inte ha någon koppling till den verkliga berättelsen utan kunde heta Johan-sagorna. Syftet vore att tidigare nedlagd tid skulle få en mening i nutid.

Vad fint inlägg

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback