För ovanlighetens skull

Igår hade jag en rätt intressant  och oväntad dröm. 

Det var Palmträffar/möten/lektioner i ett klassrum en gång i veckan. 
Den här gången var vår uppgift att ta med oss en pryl som förklarar vad Johan jobbar med (gissningar ofc, då vi inte heller där hade nån aning om vad han gör). 
Gissningarna var galet roliga. Jag gissade "godissmakare" men hade helt missat att ta med mig något. Så jag skulle skriva det på en lapp istället. Precis som i alla Johan Palm-drömmar uppstod det problem. 
 1.  Pennan jag fick var kass. 
 2. Pappret jag fick var kasst. 
 3. "Läraren" missförstod mig. 
 4. Ingen annan verkade höra mig.  

Det väldigt, väldigt fina med den drömmen var att Johan satt med oss! Han hade havsblå mjukisbyxor och vägde på stolen med blicken ner i golvet och hade ett stort flin på läpparna. Han var förvånansvärt tyst. Men söt. Skitsöt.




Kommentarer

Drömtolkaren: du är flera år bakåt i tiden vilket är vanligt i sämndrömmar. Att allt var kass var ditt analytiska sinnes bidrag. Johan har gått under jorden sen år 2010. Det lyckliga slutet är att du fortfarande verkligen hoppas.

Ikväll är det en ny säsong av ett TV-program som heter IDOL men som borde ha bytt namn till Artist år 2009, eftersom Idoljuryn lät en artist vinna år 2008 och inte programmets idol! Att inget fenomen till idol har varit med sedan år 2008 visar vilket fenomen han var.

Så himla spännande dröm! Önskar en själv kunde ha liknande drömmar... och Gubb-Robert: håller helt med, #backajohan!

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback