Har du något favoritfoto på Johan som du skulle vilja sätta upp som tapet hemma?

Eller är det bara jag? 
 
 
http://www.tapetstore.se/   
 
Johan Palm har säkert suttit uppe på era väggar någon gång., fast som små bilder och planscher. 
Själv har jag aldrig riktigt haft en vägg full med planscher. Jag ville istället ha en bild som tapet. Fick jag det? NEJ. Jag funderar starkt på att skaffa en sådan vägg när jag flyttar. Ja, jag menar det.
 
För att skapa ett så personligt rum som möjligt, är bilder och texter själva nyckeln.
 
För mig har Johan betytt mer än vad jag själv kan beskriva. Han var den första killen som jag blev riktigt, riktigt kär i. Tack vare honom har jag fått träffa underbara människor, fått inspiration, vuxit upp och vågat gå min egen väg. Man kan nästan påstå att han har skapat och format mig till den jag är idag. Hur kan en okänd människa jag aldrig har träffat påverka mig så här mycket? Det är en bra fråga. Jag vet inte, men han har gjort det. 
 
Jag är stolt över att vara ett Johan-fan, även om jag är ensammast i världen om den saken. 
 
Johan skulle passa rätt bra som fondvägg faktiskt. En i varje rum... Nädå. Sovrummet räcker för min del.
 
Som ni redan vet så tycker jag fortfarande om honom så enormt mycket att jag både funderar på en tatuering och en fondvägg like this:
 Hans namn/autograf skrivet i svanken och en svartvit bild på honom i sovrummet? Det lär bli rena drömmfångaren! 
 
Låter det överdrivet? Fine, det kanske det är. Men vad hindrar mig från att göra det? 
Hur som helst är han redan inristad i mitt hjärta. Det syns inte utanpå, men det känns långt där inne. 
 
 
 
 Frågan är bara vilken bild. DET FINNS JU SÅ  MÅNGA! 
 
 
 m.f...
 
 
 
 
Detta inlägg deltar i bloggtävlingen.se
 



Kommentarer

bra idé där! Det blir nog fint ska du se <3

Den som sätter upp en sådan egen tapet i en hyreslägenhet kommer vid avflyttning att krävas av värden på kostnaden för omtapetsering av hela rummet. Kontakta en snickare som först täcker väggen med stora masonitskivor och på masonitskivorna göras omtapetseringen. Sedan är jag tveksam till att bilder från hemsidor har en sådan upplösning att de kan förstoras så stort utan att bilden pixlas, att bildpunkterna blir övertydligt synbara? En lösning vore att jaga fatt i dem som fotograferat och fråga efter den högupplösta kamerabilden. Tatueringar åldras genom att linjerna blir oskarpa. Den som vill tatuera sig bör absolut först göra en hennafärgkopia och bära denna i minst ett halvår innan en riktig tatuering göras.

Godmorgon. Jag har sovit på saken. Troligtvis så syns skarvarna mellan masonitskivorna om man tapetserar fototapeten direkt på masonitskivorna. Så först måste en slät (vinyl?-)tapet tapetseras på masonitskivorna och på denna tapetseras fototapeten. En fototapet kräver exakt inpassning. Låt därför en yrkestapetserare göra jobbet. Hon skulle ta en prata med detta företag om allt detta. samt hur låg upplösningen på fotobildoriginalet kan vara? Skriv och berätta i detta kommentarsfält. Det enda jag vet är att vid utflyttning ur hyreslägenhet så får den avflyttande hyresgästen betala omtapetseringen om det har tapetserats till exempel en fototapet. Rummet/lägenheten ska vara i ursprungligt skick.

Bäst är (nog) att köpa lösa rullar av den tapet som redan sitter på väggen, varpå en fototapet ska fastsättas. Men ni måste köpa mer än den exakta längden tapet för under tapetseringen kan små olyckor ske som tapetlim på tapetens rumssida eller att det kladdar för mycket i största allmänhet. Minst en och en halv mängd nya lösa tapetrullar bör köpas för att ha tillräckligt med ny tapet. Dessa tapeter sparas tort, helt inte i vind eller källare. När så avflyttning ska ske från hyreslägenheten så tas dessa tapetrullar fram, tapetserare tapetserar över fototapeten, farväl för den här gången Johan Palm. Hela väggen där fototapeten tapetseras om då annars ljusskillnader mellan gammal och ny tapet kan synas. sedan är det bara att hoppas att besiktningen vid avflyttningen missar den nya tapeten. Allt detta är för att slippa betala omtapetsering av hela rummet vilket hyresvärden annars skulle kräva. Det är viktigt att det verkligen är exakt samma tapet. Köp den från hyresvärden. Det är tillåtet att tapetsera med av hyresvärden godkända tapeter. Tyvärr hör inte en Johan Palm-tapet dit.

Ett alternativ för stora fototapeter i stora lokaler utan tapeter är att köpa en linoleummatta (vanlig helgolvsmatta) och tapetsera fototapeten därpå. Linoleummattor är tunga och sega. Först måste den läggas ut och sakta bli platt under några dagar. Sedan kan man med korta träskruvar och "plank" bygga en dubbel ram på båda sidor med mattan mellan plankramen. Den blir tung och bör stå på golvet. Fast skuvad i väggen med skruv och plugg. Alltså som en vanlig tavelram med öppen baksida.

Jag tycker definitivt att du ska ha Johan som tapet!

Som sagt så måste du ha en bild med högupplösning för att kunna göra en fototapet eller det går ju annars men lär bli väldigt pixligt och det är ju inte speciellt fint. Hoppas att du får till din Johan Palm-vägg! :)

Hahahah Gubb-Robert!Men det är sant, i en hyreslägenhet får man inte göra om hur som helst, man måste få godkännande från hyresvärden. Så Johan på väggen får nog vänta till du köper en lägenhet/hus :)

Men annars, är det inte lite creepy att ha ett face på väggen? I sovrummet. Att ha hen stirandes på en då man ska sova... Eller då man ska ha sex? Jag skulle bli fett distraherad. Men om jag nån gång får mitt drömhus skulle jag nog vilja ha mitt favoritband på väggen som tapet, inte i sovrummet då, och inte deras ansikten utan snarare en snygg konsertbild.
Annars, go for it! :)

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback