Välkommen in!

mms_img-17498110 (MMS)

Skolans skåp står nu tomma och städade. Min Johan Palm plansch var jag tyvärr tvungen att plocka ner. (och därefter tejpa fast på fönstret)-(bara för att det skulle se ut som om han ville komma in). Välkommen in förfasen! Ni också bloggläsare. Hur länge han kommer stå där och se söt ut vet jag inte. Det är ungefär tre stycken på skolan som gillar killen. Och inte skulle jag bli förvånad om planschen är sönderriven i papperskorgen imorgon. *Snyft* * snyft* Det finns många tråkiga typer i skolan. Tillochmed vikarien jag hade idag, var nära på att inte räkna med Johan som kändis. Det gör mig faktiskt upprörd. En gång ett Johan-fan ALLTID ett Johan-fan. Och med dom trogna fansen ska man inte driva med. Nej, det här är ingen ego eller skvaller sida. Jag påstår bara att Johan Palm fortfarande omtalas och påminns (på gott och ont). Han bör komma tillbaka nu. Och det kanske han gör en vacker dag.




Kommentarer

Egenregi skulle vara en lagom comeback.



STUMFILM MED BERÄTTANDE SÅNG



Musiken:

Sammanhållen lyrik (sångtext): Inga pauser mellan låtarna. Skriv manus, gör om manus till sångtexter.



Manuskript:

Manus i tidssekvenser efter den färdiga musiken.



Filmen:

Använd enbensstativ för videokameran. Inomhusfilmningg kräver tre (3) strålkastare. Proppen brukar gå i lägenheter när så mycket ström används. Med skarvsladdar fördela strålkastarnas stickkontakter i olika väggkontakter.



Filmredigering:

Enbart musik- och sånginspelningen som ljud. Direktljud tas bort. Bandmedlemmarna som måste vara skådespelarna talar ej. Utan visar bara fram filmens handling. Medans sången berättar filmens handling.

De ungefär tre stycken personerna bör gå ihop och tillsammans författa rim. Mellan rimmen sätts bider på Idol-Johan från åren 2008-2009. Ha rimträffar.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback