Minns ni lyckan?

Ett sött, ungt ansikte syns inför hela landet, och leendet han visar smittar av sig på alla.
Det var början.
Men vart var slutet?
 
Glädjen som spred sig blev alltför bra för att finnas.
Glädjen blev det tillslut för mycket av.
Glädjetårar finns det inte många av längre, inte likadana i alla fall. Inte exakt som dom äkta, efterlängtade små svalnkande dropparna.
Det är bara Johan som förmedlar den känslan!
 
 
Vi låter oss luras.
Den underbara känslan hälsar på oss ibland. Såklart tycker vi att det går bra nu.
Helt  säkert, så tror vi att vi klarar oss själva.
 
Tiden avslöjar att det var bättre förr. Framtiden är nästa steg - Upp? Ner?
Men vi vet att det går framåt.
 
Klockan går och går men kommer aldrig till dörren ...
 
Men om vinden vänder och tuppen gal?
Då kan man fastna där, här, eller vart man vill?
 
Jag är nog sjuk.
Den friske har flera önskningar,
den sjuke har bara en!
 
För jag tror att allt det bästa inte hänt än!
 
 
Fly inte!
Göm dej ej längre!
Du som  har flytt,
stanna och gör om allt på nytt!
 
 
 



Kommentarer

EN UNG MAN 2012 MYCKET LIK JOHAN PALM 2008
Idag såg jag en kopia, en ung man med Johan Idol Palm-hår.
Blir hon lycklig den som han får?
Hon blir lycklig för utsidan på han i alla fall.
Johan Idol Palm är den manliga skönhetens skandinaviska mall.
Johan-kopian drar på stor rullväska på hjul.
Har Johan-kopian varit på "Hultan" (Hultsfred)? Hade han kul?
Att se ut som Johan Idol Palm är att söka sin tjej.
Mellan dessa killar finns ingen gemenskap utan alla gör sin gjej.
Fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor.
Fega flickor får aldrig en Johan-kopia.

METAL
Johan Idol Palm utstrålade vit magi.
Folk som skrev illa om Johan är demoner i svart magi.
Det var (2008-2009) Johans vitmagiska utstrålning som hetsade demonerna till hat.
Black Metal finns det hur mycket som helst av.
De flesta av dem ger blaka Fan (och Satan) i Johan Palm. Motsatsen är en uppenbarelse som Johan Idol Palm. Jag har aldrig hört någon bra Ängla Metal till musik. Hat är svart. Men USA-engelskans Dark är ett mycket bättre ord. Det är gamla Black Sabbaths fel. Bättre om de hade döpt sig för länge sen till Dark Sabbath. Men det är skillnaderna i Brittisik-enegleska och USA-engelska. Dark betyder Mörk och även något lågt, något ohälsosamt. Speciellt i Metal-sammanhang.
Vit magi är att trolla fram goda ting. Romantik är vit magi. Det var romantiken i Johans uppenbarelse som retade demonerna under Idol 2008. Det såg varenda kvastskaft och trollkarlens lärling att Johan var superhetrosexuellt romantiskt objekt för flickorna.

HOLOGRAMS /S/ I mitt huvud växer sig en liten tanke allt större och större tyvär. Jag följer olika artister, att nedprioritera Johan Idol Palm. NEJ vrålar min romantiska del av huvudet. Ett musikband. Skilj på stjärnartisten som är mer än sin musik (Johan)och bandmedlemmar som lyfts fram av sin musik. Holograms ska till USA nu i september. Fyra svenska unga män. Rock-punk. Måtte denna punk vara melodiös. De var det sista bandet som bokades till Hultsfred nu i år 2012. Jag är en usel poet. Jag vill hålla minnet levande för Johan Idol Palm. Men samtidigt är det spännande att följa nya artister och band. Jag vill inte glömma Johan i Idol 2008, men åren går.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback