När ska jag dig sluta följa? Är det något med din frånvaro som du vill dölja?

När jag avslöjar att jag fortfarande är ett Johan Palm fan blir alla imponerade och säger att dom trodde att alla fans hade dött ut.
Det är inte helt fel. Men egentligen är det ju i själva verket Johan själv. Vi har inte valt att det skulle bli såhär.
Vissa var tillochmed tvugna att släppa för att inte bli hjärndöda. Det sägs att man blir det om man väntar för länge.
 
Av de tusen finns det nog i alla fall ett hundratal kvar av idag.
Ska alla de hur-många-hundra-det-nu-är behöva vandra runt och inte veta nåt?
Ska de behöva sakna och sakna och undra varje dag?
Det är inte okej. Missandel, plågeri!
Och när alla vänder sig till mig och frågar, vad fan ska jag egentligen svara? - Jo men håll ut! Lev livet. Be happy. Ha tålamod bara. Han kommer snart.
Kan det vara så som alla sjunger om i kyrkorna?
Vi kan sjunga en psalm för vår lilla Palm.
För nån dag återvänder han. Det är bara han som vet när.
 
Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor. Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt. Nu stryker vinden genom trädens höga kronor men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt. Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst. Därute doftar det av sommarns alla dofter. Där är det sommar, men här inne är det höst.
 
 
 
                             -  Ingen sommar utan Johan - 



Kommentarer

När frälsa...öh..Johan I. Palm (I=Idol 2008) återvänder som artist omvandlas vi till propagandaarbetare. Alla lämnar in inköpsförslag till bibliteket i sin närort att köpa den nya skivan. De som kan lägger ut hemsidor med pdf-filer med affischer. A5 (vikt A4-ark)både i färg och svartvitt, som fans kan skriva (printa) ut och sätta fast med EN LITEN tejpbit uti sin värld. Hemsidesadresser på Johansidor, skivreklam och spelningsreklam. Hoppas Johan I Palm tänker till, för att återuppta solokarriären från 2010 tror jag skulle dunsta bort efter ett halvår. Bäst vore om han sjung i 2 till 3 olika band samtidigt för att få variation. Jag föreslår att i denna blogg i ett inlägg publiceras två lika stora bilder, bilden till vänster på Johan Palm och Bilden till höger på Justin Bieber. Justin är vår! Johan kunde i varje fall till viss del ha tagit Justins megastatus. Dessutom så har Ulrik munther sagt i intervjuer att han blir förbannad på dem som kallar Ulrik för Sveriges Justin Bieber. Ulrik är enligt min mening vispopare. Den enda som kan kallas Sveriges Justin Bieber är Johan Palm.

Skivbolaget/turnéarrangören har en hemsida som berättar om spelningar, vilka skivor som släppts, skrivna sångtexter och massor med med ständigt nytagna foton av artisten. Finns det inget skivbolag som vill kosta på detta får personen som vill vara artist starta två (2) se.bloggar (jag har fortfarande inte kunnat ta in att allt arbete på min blogg hoss det konkursande bloggspace är puts väck). Ena bloggen har musikvideos med den skrivna sångtexten under var låt. Det är alltså en video per låt. Videofilmerna är i praktiken stumfilmer som visar sångtextens berättelse i bild, inget direktljud finns kvar. Sångtexten berättar till vad videofilmen visar. Ingen annan text än hela sångtexten och författarnamn/upphovsrättsnamn under den frysta videobilden i bloggen. Den andra bloggen, blogg är en löpande stillbildberättelse om artistens artistliv. En storformatsbild och under bildtext till just den bilden. Omkring tio (10) rader bildtext ungefär. Det kan inte vara artisten själv som fotograferar utan ett syskon eller en gammal kompis eller sambotjejen sköter blogg och videokamera, den sista till "rockvidiosarna". Fansen vill se sin artist framför kameran - inte bakom kameran. Fansens bloggar ordkrigar häcklarna av artisten. Beskriver det reklamarbet på amatörnivå som vart fans bör göra efter sin förmåga.
Samt skriver rim och sätter stillbilder på sin artist mellan rimmen. Du kan absolut blockera kommentarsfälten. Men då missar du textbidrag och kommunikation från andra fans. Men du slipper alla antifans. Jag har ingen Smarttelefon och hur den kan användas i fansuppdraget får andra utveckla.

Johan I Palm har inte kommit tillbaka men www.bloggspace.se har kommit tillbaka till intenet.
Tackar den eller de som dundrat in nån mille eller vad summan var? Fick ett tips att det går att omvandla en vanlig sida till en Pdf-fil men då måste man ha hemsidesutrymme att lägga ut dessa Pdf:er. Jag orkar inte skriva samma sak i 2 olika bloggar från olika blogghotell. Även om det vore det klokaste.

Jag åkte bort. Du med. Vi åkte åt vart sitt håll. Vi åkte ifrån varandra du och jag. Vi fann varandra och därför tittar vi inte på andra.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback