...Hur kan nånting som är så fantastiskt, vara så fruktansvärt? Du är, var och kommer förmodligen alltid va ett dumt begär kväver mig, förpestar mig, förgiftar mig, du stryper mig är kär i dig, jag älskar dig, jag klipper nu, jag bryter dig på mitten

 
 
Stillbilderna från videoinspelningen i Stockholm, Klarabergsgatan och nära Sergels Torg,
fyller mig idag med sorg.
Den dagen trodde vi var starten för en stor artistkarriär
då du skulle bryta okändhetens barriär.
Melodifestivalen 2010 önskedrömde många, dagarna långa.
Med melodifestivalen skulle du verkligen framgången fånga.
Efter melodifestivalen skulle du göra en resa till USA, där allt skulle bli så bra.
Det får vi aldrig veta,
superstjärnans namn hade kunnat,inte bara Justin, utan också Johan heta?
Videoinspelningsdagen nära Sergels Torg, har numera i minnet blivit både glädje och sorg.
Ingen gubbinfiltration bland flickor unga skulle vi ha,
jag stannade hemma och hoppades att allt skulle gå bra.
 
 
Det som hände då går idag inte att nå.
Vi har olika minnen som inte kan omskapas i nutid.
Minnen som inte kan komma igen i en framtid. Då var du ett med vår samtid och vi tänkte följa dig in i vår framtid.
 
  ◊



Kommentarer

Klockan slår, tiden går.
Tider komma och tider gå, inget bestå.
Folk är "bra" på att sitt eget liv förstöra.
Allt i en enda röra.
Slopa (låt bli) buset och sträck armarna mot ljuset.
Vi såg varandra.
Vi fann varandra.
Vi förlorade varandra.
Är det slut för den ene, är det slut för båda.
Rim mellan bilder av Johan Idol Palm förevigt.

Satan... www.bloggspace.se har gått i konkurs och har därför tagits ned. Jag som i min andra blogg skrivit utförligt om en begravning och mina levnadsminnen av en jämnårig vän enda från vår barndom. Han skulle starta ett hårdrockband. Jag skulle fotografera hundratals, kanske tusentals foton som skulle skäras ned till 65x90 millimeters fotopapper att ha i kassettbandaskarna. Lennart fick aldrig ett komplett band. "Lennarts dröm om ett hårdrockband." ...under gatan!

Tiden gick ifrån er, Johan och alla tjejer. Tiden ni hade tillsammans har försvunnit. För nu har ni uti vuxenlivet hunnit. Tjejer som blir sin mans kvinna får lite sin handlingsfrihet att försvinna. Er mans värld blir också din värld. Borta är flickans värld. Borta är Johan Idol Palm. Några unga är uppfyllda av sin tro. De flestas sinnen är uppfyllda av en artist som har något visst. Vår hjälte slutade trist (ledsam, dyster).

För att förstå det 50-årsjubilerande Rolling Stones är detta ett bra videoklipp. Ser ut som 405-linjers monokromatisk (svartvit) Engelsk television. The Rolling Stones - Not Fade Away / I Just Wanna Make Love To You / I´m alright (1964) www.youtube.com

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback