En famn för mig/ Livet innan det kunde jag, utan och innan Jag kunde haft det så för alltid Men jag föll för dig och du förtjänade en nominering för rollen du spelade/Och alla vill väl ha dig nu Dom har ju väntat på det här Och jag hatar att jag älskar dig Och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

 
 
 
 
Justin Bieber är inte bäst, han är störst.
Men Johan Palm kunde ha kommit först.
Äras den som äras bör.
Men Johans kändisskap, den sakta dör.
Vill du från fansen bryta dig loss? Vill du för alltid lämna oss?
Det var Johan de unga kvinnorna ville ha,
men Idol-juryn inte enbart en idol ville framta.
 
 
En kram. Kan ni tänka er?
Är det det mycket begärt?
Det är allt jag begär.
En kram från mannen som varit spårlöst försvunnen i åratal sen han var en pojk.
Jo, du var en liten pojk Johan. För liten för att försvinna ut i virrvarret. Hoppas nån tog hand om dig.
Jag var också liten.
Känner mig liten i hans famn. Fast jag är inte där än. Har aldrig varit.
Därför känner jag mig liten. För han existerar inte.
Kändisskap borde vara barnförbjudet!
 
Samlar ihop mina krafter för att kunna ge det sista till er och till honom.
Jag behöver en kram, för jag var den enda som inte förstod skämtet.
Vad var det roliga?
Att vi fick vad vi förtjänade till slut?
Tack. Du lyckades. Han vann och vi gav efter.
Vi ger upp lite halvt igen. Rädda oss nu eller aldrig.
 
Det är barnsligt att leka kurra gömma i vår ålder.
Skärp dig! Bevisa att du kan!
Var beredd på att rädda liv i vilket ögonblick som helt.
För det här håller inte.



Kommentarer

Först ett STORT beröm till de svenska One Direction´s fansen som förra ondagen (2012-08-08) hade en stor "massfansaktion eller flash mob som det numera heter på svenska. Tjejerna där var flickor under år 2008-2009 och visst finns det några som upptäkte kändisgrejen genom Johan palm i Idol-08. Pojkband funkar alltid tills ungdomarna tröttnar och väljer singelartister ett tag. 1990-tal var det pojkband, (20)00-tal var det mer singelartister. Får se om det kan dyka upp fler pojkband eftersom det gått så bra för One Direction. Googla: One Direction+sergels torg. Pojkband vore kanske nått för en comeback-ande Johan? Men minimalt med körsång. Utan alla bandmedlemmar turas om att sjunga solosång. Jag har påstått att Johan kunde vara lika stor som Justin Bieber. Om skivbolaget direkt vid kontrakskrivandet skaffat ett bra band och nyblivna Johanfans och spelat in massor med olika låtar inför publik med sång på USA-engelska och lagt ut dem på Youtube samt bäddat in dem i en se-blogg med fryst videobild och enbart hela sångtexten under den frysta videobilden. Om och om igen. En (1) låt i videon och en skriven sångtext under sedan repeteras den lay-outen om och om igen. Upp till hundra videoklipp. Samt en annan stillbildblogg med engelsk text och så en till blogg med samma stillbilder men text på svenska. Man ska inte glömma de små som inte fattar engelska särskilt bra. Naturligtvis hade verkligheten varit som idag. Justin hade jobbat med dem han gör. Men det hade varit Johan och Justin i USA. Detta "bombardemang" av videos med USA-engelsk musik och sång hade gett Johan en bättre chans vid Johans egen USA-resa.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback