hur blev Johan min idol?

Jag var egentligen inte så noga med att titta på idol. Men när 16-åringen med blonda håret sjöng fastnade jag. "Han är söt" sa jag till mig själv. Och när han gjort sitt, bytte jag kanal.
Nästa Fredag, tittade och tittade jag  på killen igen. Tyckte han blev sötare och sötare för varje vecka som gick. Märkte knappt att han också sjöng bra. Jag bara tittade på honom, inte lyssnade.
När det stod mellan Johan & Alice var jag helt säker på att Alice skulle åka ut. Men Alice var bra, fast Johan tusen gånger bättre. Det tog ett tag innan jag fattade att det var Johan som åkte. Jag fick en chock. Många känslor på samma gång. Och sen insåg jag att jag var kär i honom. Han sjunger ju bra! utbrast jag när dom visade snabbrepris under hans tid i idol. Fick lite dålig självkänsla att jag inte hade märkt det förut.
Precis när han nyss åkt ut ur tävlingen blev han min idol. Ganska trist att få en idol man inte trodde skulle komma tillbaka. Men det gjorde han som tur var.
Visstja, Jag och mina kompisar gjorde en Johan-palm-fan-club i skolan. Tyvärr så slutade dom gilla honom när han åkte ut. Fast jag var ju kvar såklart.
Och jag skäms inte för att Johan är min idol.  Men tyvärr är det många som gör.

stå för den du är och den du lever för!


Och du skäms inte för att Johan är världens bästa.



Kommentarer
Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback