Vad hände sen? 2023

3 år har gått sedan jag uppdaterade bloggen senast, fast det känns som ett halvår. I princip 13 år har gått sedan något var aktuellt på Palm-fronten, bortsett från filmen Svart cirkel (2019) som inte blev någon hit.
Tystnaden har varit lång och plågsam, särskilt för den tonåring som jag var. Samtidigt har de små Palm-nyheterna som uppkommit emellanåt förgyllt min vuxna tillvaro något helt otroligt mycket!
En hel tonårsperiod har passerat, såväl som den akuta förvirringsfasen och den största obesvarade frågan. Nu förenas vi här igen på den gamla bloggen som bara handlar om en topic. 
Både i vått och torrt under hela denna trettonårsperiod har vi alla ställt oss en och samma fråga: vad hände sen? 
Året är 2023, och vi kommer nu få det efterlängtade svaret. NU, IDAG. Observera att vi redan har fått tidigare svar på samma fråga, men man kan ju inte tacka nej till en uppdaterad sådan. 

Tack Mauri. Tack TV4. Tack Johan. Tack, tack, tack. 

HÄR kan ni se avsnittet på TV4 play redan nu. Avsnittet sänds även ikväll klockan 20:00 på TV4.

.....

"Varför gråter du?" frågade min sambo mig för tre veckor sedan när jag under Idol-livesändningen hörde programledaren nämna Johans namn i förbifarten innan reklampausen. "Han sa Johan Palm. Han sa definitivt Johan Palm. Jag missade resten av meningen, men jag hörde inte fel", lyckades jag snyfta som svar. En snäll kvinna i nån Facebook-tråd förtydligade för mig under reklampausen vad allting handlade om. En ny säsong av Mauri Hermundssons fantastiska program "Vad hände sen?" blev ett faktum för allmänheten. I avsnitt tre skulle Johan – ja, den Johan – medverka. Mitt hjärta tog sig några extra skutt, mina händer började skaka och tårarna fortsatte att rinna. "Amanda. Gråter du av sorg eller glädje?" frågade sambon med oro i rösten. Det enda jag kunde göra var en "tumme upp". Han log stort. Jag log stort. "Är du jättelycklig nu?" Frågade han. "Ja" kved jag. Sen blev det kramkalas och massa sms-konversationer med typ alla som jag känner. Personer som inte alls bryr sig om Johan tycktes ändå bli väldigt glada över nyheten, för de som känner mig vet vad det där namnet gör med mig. Det kallas för LYCKA. 

....

Klockan är nu 12:20, datumet är 23/10 2023, och jag har precis sett färdigt på det lilla inslaget. Inga tårar, inga leenden, bara skakningar märks av hos mig. Det känns som att cirkeln äntligen är sluten på något sätt. Nu vet vi vad som hände sen, på ett ungefär. Nu återstår bara den näst största frågan: Kommer nya låtar släppas? (Och hur går tankarna kring ett fortsatt kändisskap?) 

Tack i alla fall. Det var fint att få anledning att uppdatera här. Tack till er som fortfarande kikar in och hälsar. Kram <3




Kommentarer

Skyndade mig in på din blogg efter jag sett avsnittet på tv4! Blev så glad att du uppdaterat!kram till dig!

Helt ärligt blir man så ledsen över att se hur det blev. Johan gick miste om en lång musikkarriär. Jag tror han hade kunnat bli stor i norden samt i Japan. Kanske hade han kunnat hålla igång karriären upp till 25 års ålder. Det är tragiskt alltihop. Särskilt tragiskt att han kände att det var fel att pausa med kändisskapet men gjorde det ändå bara för att få en utbildning.
Jag var också tonåring under hela väntan. Det blev en förlorad tonår. Tyvärr mycket på grund av all väntan på Johans comeback som aldrig kom. Vi väntade bort våra liv. Det sörjer jag med. Blev inte heller glad av inslaget. Jag blev arg och ledsen. Arg på Johan. Ledsen på produktionen av programmet.
Tack för att du inte har övergivit oss fans, Amanda. Kram

Kul att se Johan på TV4. Kanske gör han comeback, vem vet?
Han var med i en kort intervju i SR Kronoberg i morse också.
https://sverigesradio.se/artikel/flickidolen-forsvann-fran-rampljuset-hamnade-i-vaxjo

Du satte ord på det så perfekt i det här inlägget. Såg inslaget precis och hjärtat slog några extra slag, och så tänkte jag på dig och hur du nog är den enda jag vet som kan relatera. Då var det så fint att kika in här och se att du uppdaterat och få det bekräftat. Så knäppt att se honom efter så många år!

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback