Han låg på sin dödsbädd.

Drömmen började med att han var på tv:n och skådespelade nånting. Har var riktigt grym som skådespelare! Men han var så olik sig så man knappt kände igen honom. Men det kändes ändå att det var han på något sätt. Det syntes i den fina blicken som gömde sig bakom luggen. 

Helt plötsligt var han hemma hos min mormor (igen?). Vi dansade vals och tog massvis med selfies efter dansen. Vi visade upp oss för varandra med de fulaste minerna vi kunde komma på. Vi skrattade så mycket att vi vek oss dubbla och rullade runt på golvet i andnöd. 

På något vis hade hans hjärta blivit borttaget för att transplanteras. Johan ville alltså dö för att rädda livet på någon annan. Men han fortsatte leva ett litet tag till utan ett hjärta, fast vi visste att han strax skulle somna in. Han såg inte ut att ha ont, utan såg bara allmänt trött och sliten ut. Så jag la honom i sängen och beundrade hans skönhet. Inga tårar kom, inga jobbiga känslor alls faktiskt. Jag höll bara om honom och tänkte på hur lycklig han har gjort mig under dagen. 

Drömde sedan att jag vaknade upp från drömmen och letade upp bilderna vi hade tagit, som visst fanns kvar! Det gjorde mig helt hysterisk och visade genast upp bilderna för mina vänner. "jag kan ta riktiga bilder ur mina drömmar!", ropade jag stolt ut på gatan. 
Upprepade det för mig själv några gånger: "fan vad bra jag är som kan göra nåt sånt" 

När jag vaknade på riktigt kände jag mig glad. Men är samtidigt missnöjd med att det inte går att ta med sig bilderna in i verkligheten. Hade verkligen behövt se dom igen. 
Drömtydning är lite halvt min grej. Men vad den här drömmen betydde vill jag och vill jag samtidigt inte veta. Det verkar som att jag är redo att släppa taget och gå vidare. Jag vet att tiden är rätt. Jag vet också att jag kan släppa honom fri nu. 





Kommentarer

Ge upp 2010-års dröm om en artistcomeback. Men fortsätt med denna blogg du som en allmän artistblogg. Minsta Johan-händelse noteras. Skriv ned alla artister och kultur du gillar. Du har sett noteringen i Johan Palm Facebook att vänförfrågan måste vara kopplad till att ha träffat Johan. Ett sätt för Johan att avvisa fans från åren 2008 - 2010. Åtminstone första halvåret av 2010. Johan är skyldig oss berättelsen om hela sanningen om sin artistsida. Så länge Johan inte går ut i sin Facebook och skriver att det är slut på att vara en Idol, så fortsätter internetspaningen. Men någon artistcomeback tror jag inte alls på. Johan har tappat DET.


Snål har Johan varit mot oss. Han kunde väl ha sminkat sig som skett i hans Facebook och lagt in en egenkomponerad låt och sång till var sminkbild, och låtit det stanna där.

Ha alltid endast Johan Palm i blogghuvudet. Även om artikelinnehållet handlar om andra artister och kultur.

Men oj vilken dröm !

Godmorgon. Besök metro.se Metro Stockholm som jag håller i nu. Pdf-filen med dagens tidning. Första sidan: Laila Bagge - "Jag är inte rädd för frågor'.

Det får inte du heller vara. Du måste fråga om JP. Jag tror inte att de har någon kontakt idag? Men fråga bland annat om Laila tror att Johan Palm skulle kunna göra göra comeback i framtiden?

Länken. Observera årtalen. Vägen till superframgång för Johan Palm hade varit att under vintern år 2009 lägga ut minst 100 spela-och-sjunga-videos på sig själv. Som Justin Bieber gjorde år 2008 (Dock långt färre videos). Favorit i repris: Johan Palm är Sveriges Justin Bieber, men endast under åren senhösten 2008 och hela år 2009. Någon annan svensk motsvarighet till Justin Bieber finns inte.

Tacka vet jag en riktig dator till skillnad från en dum Smartphone. Men på grund av trådlösheten så blir det Smartphones som vinner till slut.

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback