Redo för påsk?

 
.
 
Nu ni barn ska ni fä höra
vad ni alldeles strax ska få göra

Ut och leta noga på jakt
alla får leta i sin egen takt

Men ut o leta bakom varje skägg
för att se om ni hittar Johans påskägg
 
Johan är han vi alla vill se
men godiset är ju gott det me

Leta noga så får ni nog nåt
som jag hoppas ni tycker är gott
 
Vår påskhare har säkert lämnat några små spår
kanske är han inte så långt bort som de påstår
 
Om han nu inte tänker visa sig alls
får vi återgå till vår gråtvals
 
Men jag hoppas på nånting mer
som troligen tiden kommer utse 
 
Min påskhelg kommer bli bra
trots att den inte blir som den ska
 
Det är faktiskt för Johan Palm
vi i kyrkan sjunger en påskpsalm
 
Du kan komma tillbaka nu när våren står på glänt 
för jag vill inte vänta ända till advent 
 
 



Kommentarer

Här är framtiden för er sida efter år 2018, rim och dikter.

Helt plötsligt så bara hände det strax innan. Jag har kroknat, jag har nu gett upp Johan Palm! Mitt intresse kommer i fortsättningen att enbart vara bakåtblickande på Johan Palm när han var 16 och 17 år fyllda, inte mer. Kom ihåg att Johan Palm kunde ha blivit jämte Justin Bieber om bara Laila Bagge hade haft mer koll på Justin Biebers allra första tid. Vintern år 2009 skulle Johan Palm ha producerat 100 hundra olika låtar och lagt ut musikvideos på Youtube, covers och egna låtar. Justin Bieber hade också svårt att bli accepterad som artist. Det var bara tonåringarna i USA som räddade hans karriär. Johan Palm var nästan där. Den största olyckan var nollorna till producenter som fattade noll under Johan Palms USA-resa. Jag lägger inte skulden för misslyckandet på Laila Bagge, men på USA-producenterna som Johan träffade i USA. Minns att många svenska Justin Bieberfans först var Johan Palm-fans men gick över till Bieber när Johan försvann år 2010. Minns ängeln som använde Idol 2008 som medium. Nu har jag gett upp. Den som vill fortsätta att hylla Johan bör vara bra i diktning på temat Försvunnen och Saknad. Punkt- Johan-slut tyvärr. När ni hyllar Johan Palm så ta upp 3DTV åren 2009 - 2010 också. Sviken av TV-bolag för Youtube var tidigt ute med möjligheten att lägga upp 3D-video. I antikvariat finns det gamla diktböcker, men vid avskrift då måste ni noggrant skriva vem som författat dikten och i vilken bok dikten fanns, bokförlag och utgivningsår måste skrivas under dikten! Undvik kändisförfattarna. Hittar ni bra dikter så kolla på internet först om det är en stor känd författare. Det har med upphovsrätten att göra. Bäst är dikter från bortglömda diktare som ej blev berömda. Jag har hittat en hel del bra men jag ids inte. Jag har kroknat och det är SLUT för mig.

Hur gammal är du?

Svar: 17 (18 i december)
A L

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback