Det man inte minns har aldrig hänt.

Jag tar mig om huvudet.
vad finns här inne?
ett liv med år men hur är mitt minne?
Jag minns idag, vad jag gjorde igår fast igår var det kört
vad har jag gjort i år?
Tänker tillbaka så hjärnan vibrerar om Johans idoltid- OCH kommer i håg
vänner och äventyr bara passerar som en hastig stormande våg.
Fann ett gammalt fotografi och försöker att minnas just det här,
men minnet går spårlöst förbi att minnas LITE är allt jag begär…
 
 
Var aldrig för säker för vad som kan hända
man vet aldrig när turen kan vända.
Var på din vakt vart färden än ställer
det finns en större makt som vet vad saken gäller.
 
I skrivbordslådan ligger något ett gammalt minne från dig
det är ett gammalt gulnat brev som du en gång skrev till mig.
Jag vecklar upp det paper som du en gång skrev
och läser genom tårar om det som aldrig blev. 
Du skrev brev så långa men plötslig var det stopp…
jag tänte på åren de gångna men jag hade inget hopp.
Nu står jag här och läser ett gammalt gulnat brev
det enda jag har kvar av alla de du skrev.



Kommentarer

Ministern för Mediamyter. Fe eller älva? Det tycks vara två skilda grupper med enbart yngre feminina varelser. Fèer "Föds" som blommor. Johan I. Palm får vara vanlig ängel. Viktigt detta med Vanlig. De tycks vara änglarna som lämnar olika budskap till människorna. Budskapet år 2008 var föraningen om en ny stor ung manlig megastjärna. Johan eller Justin?I värsta fall kan det bli en fallen ängel. Dags för öl och svartmetall? Med dansrytm tack. Vanlig ängel och Féer är väl den mest framgångsrika myten som skulle kunna skapas.

Vanliga Änglar och Féer kan ha ihop det. Många har tagit dessa sagoväsen åt alla möjliga håll men det verkar bäst att tussa ihop en Vanliga ängel och en Fe. Féer är alltså alltid feminin. Ängel kan tydligen vem som helst bli numera. Men ursprungligen skulle det vara unga ickemateriella män som framförde andliga bidskap. 16 år verkar vara en bra standardålder på en vanlig ängel. Passar precis för Johans deltagande i Idol under hösten 2008. >Fast han då gjort sig materiell. Sen är steget vidare att skriva noveller på´t.

Kul för stunden. Han känner sig fri och obunden. Högsommarens bus och rus. Hej min sköna, vad kan vi hitta på i det gröna? Den man håller av, den saknar man, det empati, det platonisk kärlek vara kan. I bland kärlek så sann. Från unga kvinnor till upphöjd man. Det är inte bara att lira (spela) en skiva av någon som blivit diva. (egentligen skådespelare) Förnöj divan på en diván (låg vilsoffa). Sen upp på scenen med båda benen och stanna där så länge musiken bär. Festa utan att hetsa. Skulle en comeback för dig gå bra? Vill dagens yngre tonåringar som fans dig ha? Eller skulle ett misslyckat comeback-försök all din lycka från dig ta?

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/Hemsida:


Kommentar:

Trackback